antonlee.blogg.se

Min träning och utveckling

Kategori: Allmänt

Det är många personer som frågar mig hur jag orkar träna så extremt som jag gör i dagens läge. Många kan komma fram till mig och fråga, hur jag orkar träna på sådana sätt som ingen annan skulle orka göra. Många kommenterar att jag är väldigt liten jämfört med det flesta människor, men ändå klarar av betydligt mycket mer. Grejen är att jag tror inte på att storleken ska ha en dominerande fördel i det man utövar och grunden till att kunna lyfta tunga tyngder. Jag väger 60 kg exakt och kan nästan marklyfta 150 kg, jag kan även ta över 100 kg i benböj. Det är mycket mer än min egna kroppsvikt, dessutom har jag alltid vart liten och smal sen barnsben. Det jag försöker förmedla och säga, är att man kan uppnå exakt allting bara man har viljan. Ett av mina mål är att jag vill kunna bevisa för världen att storleken inte är den grundläggande faktorn. Man kan uppnå precis det man vill om man bara lägger ner kärlek och energi i det man gör. Ingenting är omöjligt och kommer aldrig att vara det.

 

En annan viktig faktor är att man har flera olika mål och inte ett enda mål som strävan mot sina drömmar. Om jag har flera mål så kommer min resa framåt att alltid fortsätta och aldrig stanna vid en mörk gränd. Det kommer alltid vara resan som skapar lyckan i det man gör, inte destinationen. Det är är därför som det gäller att hitta nya vägar och mål till sin framgång. Personligen så har jag flera mål som att tävla i Chin ups, dips, bli en exceptionell kampsportare, bli så stark, snabb som det bara går, göra saker ingen annan skulle kunna klara av och mycket annat. Det gäller att man måste tänja och pressa sig själv bortom sina egna gränser. Man kommer aldrig uppnå en större och essentiell framgång, om man inte går utöver det man anser som det normala. När man väl tar dessa steg, det är då som man märker att hur unik man verkligen är och vad man kan uppnå. Alla kan vara unika på sina egna sätt, men det gäller att verkligen våga och hitta vägen för att kunna yttra det unika hos en själv.

 

Nu när jag ändå är igång, så kan jag ta ett exempel omkring det här med flera mål och vi säger nu att jag t.ex. är världsmästare i Chin ups. När jag väl är det och hade det som mitt primära och enda mål, då är det lätt hänt att man tänker att förbättring inte är en nödvändighet. Man börjar då se resultaten som ändamålen och inte strävan mot förbättring. Men om man har flera mål på sidan om, då har man ytterligare skäl till att fortsätta träna hårdare. Man ska aldrig se sig som bäst och klar i något, för man kommer alltid kunna bli bättre eftersom det alltid finns rum för förbättring. Jag tror inte på att man kan nå en rimlig gräns, eftersom jag vill aldrig se mig som bunden och begränsad till något jag älskar och göra.

 

Jag har tränat seriöst nu i drygt 5 år, jag har blivit så besatt under dessa åren att förbättra mig på massa olika fronter. Om jag springer 2 mil så kan jag direkt efter känna att jag måste göra något mer, eftersom att jag har fått det sinnestillståndet att jag alltid kan bli mycket bättre. Jag kan göra allt från att direkt sätta mig på min träningscykel till att hoppa hopprep. Jag har fått den synen och tendensen att utvecklas på flera olika sätt, än och ha ett enda mål som definition mot min framgång.

 

Det är även mycket viktigt att man har en plan hur man ska gå till väga. Man måste ha kunskap och visdom i det man vill uppnå. Ingen idé är dum, alla idéer leder någonstans. Men då gäller det att man vet hur man ska gå tillväga. Kunskapen är lika med förståelsen. Visdomen är lika med utförandet. Det ena kommer inte fungera utan det andra. Om man inte kan ha en kreativ kunskap, så kommer inte visdomen täcka upp en rätt väg för utveckling. Precis som jag sa innan; ingen idé är dum, men man måste kunna förstå vad det är man gör och hur man skapar vägen. Man måste ha en kunskap i det man gör, precis som man måste ha visdom för att kunna uppfylla sina drömmar.

 

jag har även lärt mig tänka på det sättet att nuet är det som skapar människan. Just i denna stund som jag sitter och skriver här, så är det nuet som fortfarande styr den framgång jag konstant strävar mot. Att leva i det förgångna eller ha massa tankar om framtiden kommer aldrig definiera mig om jag inte tänker på det viktigaste; Nuet. Jag har alltid velat vara mer än någon som kan sparka/boxa snabbt och utföra några väl inövade tekniker. Jag har alltid velat vara någon som använder sitt sinne och sin kropp, på sätt som ingen annan skulle ha modet eller orken till att våga göra. Det är just detta som skapar det unika hos mig som människa. Att jag vågar göra det andra skulle se som något overkligt eller omöjligt.

 

Ingenting är och kommer förbli omöjligt, det är bara ett påhitt av personer som inte har en kreativ syn på saker. Om man vill göra något och skapa något som man själv tycker är otroligt, då är det bara att sätta igång och börja. Alla kan uppnå och göra fantastiska saker och imponerande saker. Det är bara att börja sätta kreativiteten i bruk, svårare än så blir det inte!

 

Walk On!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: