antonlee.blogg.se

Introduktion

Kategori: Allmänt

Hej, mitt namn är Anton Söderberg, och jag har då valt att starta en träningsblogg där jag kommer att börja anteckna ner min vardagliga träning, och hur jag har tränat genom alla mina år då jag började att satsa hårdare på min träning. Anledningen till att jag startar denna blogg är också delvis för att många personer har under en lång tid undrat hur jag tränat och uppnåt så mycket på så kort tid som för andra kan ta månader eller år att uppnå. 

Det är ingen hemlighet längre, utan nu kommer jag anteckna ner allt jag har gjort under mina år och vad som krävs för att nå en nivå som människor tycker och upplever som omöjligt. Förutom att skriva ner och visa hur min träning kommer gå till så ska denna blogg ge inspiration, motivation och kunskap till personer där dem antingen själva kan lägga in i sin egen träning eller eventuellt börja träna efter mina metoder och scheman.

Mina träningsmetoder och scheman är inte såna scheman där vila är ett val utan vila gör man efter när själva träningspasset är färdigt. Det jag menar med det är att man vilar så lite som möjligt för att få det bästa resultatet som möjligt. 30 sekunders vila är det minsta och 60 sekunders vila är det högsta. Det är viktigt att man inte fuskar och ljuger för sig själv man måste ha ambition, och vilja för att uppnå sina mål. Man ska aldrig heller fuska på en övning för att få den utförd så snabbt som möjligt. I längden så finns inte den styrka du vill kunna generera eller den, konditionen du vill ha när det är som viktigast, och behövs beroende på om man satsar inom en sport eller annat. Allt det lilla som man upplever som oessentiellt är egentligen ett av det effektivaste. Ju bättre du bemästrar en övning ju bättre resultat får du. 

På bilden här nedan är en övning som kallas V-sit som är en väldigt jobbig övningen för både låren, magen och armar. Det är en väldigt krävande övning och det behövs väldigt mycket träning i armar men speciellt en stark magen behövs för att kunna utföra detta. Om man utför övningen så känner man även att det stramar till i låren, vilket jag inte helt kan bekräfta varför. Kampsports legenden Bruce Lee gjorde denna övning väldigt mycket och kunde hålla sig uppe i den positionen i över 30min. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: